lördag 3 augusti 2019

Ålder är bara en siffra.

Min morgontidning fortsätter att förvåna och förundra mig. Som när dom skrev om en man som hade fått felaktig ersättning från Försäkringskassan. I början av texten var han född 1961, och i slutet var han i sextioårsåldern. Det kändes lite sent påtänkt att börja vara ungefärlig där, när man redan hade angett hans exakta ålder. Lite festligt var det annars att vi var jämngamla. Jag vet att någon protesterade, när jag sa att jag var sextio. Nu är jag i alla fall bevisligen i sextioårsåldern, för står det i tidningen så är det sant. Favoritnyheten när det gäller ålder är annars japanskan Kane Tanaka. Hon är världens äldsta människa, och exakt dubbelt så gammal som jag. Rent teoretiskt borde jag alltså kunna ha halva livet kvar. Någon pessimist trodde visserligen inte att det var mycket till liv upp i åren, men jag läste om en 85-årig man som jobbade som porrskådis. Jag sitter hellre här i lugn och ro, men då kan väl bloggaren Dagny Carlsson vara ett bra exempel på ett långt och tillfredsställande liv. Hon verkar pigg och vital, fast hon är 107 år gammal. I min morgontidning skrev dom också om hettan, och att klass 1-varning innebär besvärligt väder. Jag har länge misstänkt att jag var den enda svensk som skulle kalla sol och värme för besvärligt, så det känns skönt att läsa i tidningen att det är så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar