onsdag 28 augusti 2019

Cykelturer.

Det finns en väldans massa trädgårdar att titta på i Nybro. Min favorit ligger i närheten av glasrondellen. Den är mycket stilren med två rundlar med växter omgärdade av vita stenar. Gräset runt omkring var lite tunt på ett ställe i våras, men under sommaren har ägarna fått till den perfekta gräsmattan. Trädgården är så tjusig att jag tycker det skulle kännas snudd på jobbigt för grannarna, som snarare har naturtomter. Även om man inte är intresserad av just trädgården, så har jag förstått hur villaägarna får semestern att gå. Det har bytts tak och panel på mer än ett hus i sommar. På en tomt har man till och med grävt en pool. Det är riktigt skönt att komma hem till en lägenhet på tredje våningen, efter att ha sett hur dom jobbar och sliter. Eftersom jag har svårt att andas genom näsan cyklar jag alltid med halvöppen mun. Där flyger det in så mycket insekter medan jag cyklar, att jag är mätt när jag kommer hem. Igår räddade mina solglasögon mitt ena öga från en rejäl smäll. Då var jag på kollissionskurs med något större flygfä. Det bara small till i glasögat. Hemma igen är den stora utmaningen att veta säkert om jag har låst både cykel och ytterdörr. Jag måste titta på cykellåset och känna på ytterdörren samtidigt som jag säger ”låst” högt för mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar