lördag 10 augusti 2019

Konstig lukt.

Det har börjat mullra och slamra i avloppsrören när jag spolar vatten i badrummet. Någon som har koll på vad det kan bero på? Jag befarar allt från att någon har dumpat ett lik där till att ett rör har gått läck, så att dom måste riva hela väggen till slut. Att det låter när vattnet rinner ut kan jag möjligen strunta i, men det började lukta konstigare än vanligt där inne samtidigt. Typ ammoniak eller någonting annat giftigt. Jag experimenterade lite med ventilationssystemet, och det visade sig att det luktar mindre om det är inställt som det ska. Jag brukar aldrig orka ha det på den nivån, eftersom jag avskyr ljudet, men det känns som om jag hatar den där lukten ännu mera. Att felanmäla känns lite tveksamt när det gäller ljud och dofter, eftersom vi upplever sånt så olika. Tills vidare tröstar jag mig med att det troligen känns värre för dom som bor i huset som kallas för Läppstiftet på Varvsholmen i Kalmar. Dom betalar betydligt mera i hyra än vad jag gör, och hela huset håller på att rasa, fast det bara är sjutton år gammalt. Nu tänker dom bygga ett skal runt huset, som ska hålla delarna på plats, medan dom funderar på hur det nya huset ska se ut, när dom river det här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar