måndag 26 augusti 2019

Kvantum.

Senaste besöket på Kvantum kunde lätt ha blivit en katastrof. Jag hade stoppat shoppinglistan i bakfickan. När jag skulle ha den var den som bäst på väg att krypa upp därifrån. Möjligen skulle jag komma ihåg det jag handlar varje gång utan lista, men inte så mycket mer. Jag har försökt en gång under alla år. Jag hade stoppat listan i bakfickan då också, men i sista ögonblicket ändrat mig och tagit ett par andra byxor. Det senaste på Kvantum var en liten grind ut från självscanningen, så man fick dra sitt kvitto för att komma ut. Tanken är förstås god, men det stör mig lite att man aldrig får någon information om nymodigheterna. Den här gången fick jag rota fram mitt kvitto ur djupet på väskan där jag hade slängt ner det. Nu vet jag att jag måste behålla det i handen till nästa gång. Jag har knappt hunnit vänja mig vid dom nya betalstationerna. Nu scannar man rabattkuponger, istället för att stoppa in dom som man gjorde i dom gamla. Å andra sidan är dom så nya och känsliga, att det räcker att man viftar lite upprört med kupongen, för att det ska blippa till. Allra bäst är förstås bonuscheckarna, som kommer upp direkt på skärmen numera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar