måndag 12 augusti 2019

Fjärrkontroller.

Jag tycker inte att jag gör annat än att gå igenom lådor och hyllor och sorterar och kastar. Ändå kan jag hitta dom mest bisarra saker, som mest ligger och tar plats. I en låda i vardagsrummet hittade jag flera olika fjärrkontroller. Dom var till CD-växlare, och cd-skivor är det flera år sedan jag lyssnade på. Dom var dessutom till flera olika dylika apparater, så den äldsta bör ha haft bra många år på nacken. Mest tragiskt i sammanhanget var annars att jag aldrig har använt någon av dessa fjärrkontroller. Jag sitter aldrig enbart och lyssnar på musik. Det har jag på som underhållning när jag duschar, städar eller gör någonting annat tråkigt. Skulle jag då ändå gå ut i vardagsrummet, där CD-växlaren stod, kunde jag lika gärna trycka på knapparna direkt på apparaten. Fjärrkontrollerna har alltså enbart samlats på hög i en låda. Uppenbarligen har dom inte ens följt med respektive spelare, när dom har åkt upp på vinden. Numera lyssnar jag på musik från en laptop, som jag fick av min (förhoppningsvis) sista arbetsgivare när jag hade varit anställd i tjugofem år. Fjärrkontroller har jag gott om ändå, fast dom har med tv-tittandet att göra. En vardera till tv:n, digitalboxen, DVD-spelaren och ljudlimpan. Den nyaste kontrollen är numera programmerad så att den ska fungera till både tv och box, men sedan jag bytte till digitalt i början av sommaren har det inte funnits någonting att se på tv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar