tisdag 13 augusti 2019

Intensivstädning.

Det är lite oklart om det kan vara så att duschkräm är halare än vanlig tvål. Så länge jag använde tvål i duschen hade jag i alla fall inga problem med halkan. Numera kan jag omöjligt stå på ett ben där inne och tvätta den andra foten, utan att halka omkull. Jag har därför (som alla gamla människor) införskaffat en halkmatta. Den gör duschen till en betydligt säkrare upplevelse för mig som står på ovansidan av den. Med undersidan är det värre. Eftersom den har sugproppar finns det extra gott om vinklar och vrår, där tvål och hudavlagringar kan fastna. Nu har jag hittat Klorin i sprayflaska. Den är helt perfekt att rengöra mattan med. Bara att spraya på, låta verka och skölja av. Riktigt ren får jag den inte, men den blir betydligt fräschare. Fast igår blev jag lite chockad, när brandvarnaren började pipa. Det går inte att ha badrumsdörren öppen när jag duschar numera, för den reagerar på vattenångan. Vad jag inte tänkte på var att jag fick samma effekt när jag duschade av mattan. Lite häftigt kändes det ändå att jag städade så att brandlarmet gick. Jag är annars inte direkt känd för mina färdigheter när det gäller just städning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar