fredag 2 augusti 2019

Envist ringande.

Å ena sidan är jag tacksam att Gota media har telefonnummer som är lätta att söka på. Det innebär att jag vet att det är dom som har ringt fyra gånger dom senaste två månaderna, fast dom har ringt från två olika nummer. Å andra sidan skulle det vara trevligt att få veta vad dom vill, och dom lämnar aldrig något meddelande. Det är annars dom som ger ut min morgontidning, men efter så många fruktlösa försök utgår jag från att det bara är någon typ av marknadsföring dom håller på med. Speciellt som det har varit ett par veckor mellan samtalen. Då menar jag exakt två veckor, nämligen tjugo över nio på förmiddagen. Jag svarar ändå inte på okända nummer, men vid den tiden har jag inte ens signalen påslagen så jag hör att dom ringer. Då ligger jag fortfarande i sängen, eller har i bästa fall hunnit in i duschen. Jag fortsatte stänga av signalen när jag sover fast jag slutade jobba natt. Jag funderade på om det var överarbetat, men ska folk ringa på förmiddagen kan det vara skönt att slippa höra det. Jag tänkte annars mest på reklam-sms och liknande, som kan drälla in alla tider på dygnet. Så länge jag använder snarkapplikationen har jag ju telefonen precis intill huvudkudden. Igår började jag nästan undra om dom hade hackat min dator, och läst den här texten, fast jag inte hade hunnit publicera den. Då väntade dom till kvart i elva med att ringa, och det hade bara gått två dagar sedan förra samtalet. Med tanke på att ett av dom ämnen dom skriver mest om i tidningen är hur folk blir lurade per telefon, kanske det vore smart av dom att lämna ett meddelande eller rentav maila istället, när jag inte svarar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar