fredag 16 augusti 2019

Det doftar rosor igen.

Jag har legat i hårt för att försöka minimera den dåliga lukten i mitt badrum. Allt från att försöka rensa avlopp till att helt enkelt spraya mängder av luftrenare där inne. Jag insåg att det bästa vore att åtgärda orsaken till doften, men trodde nog att den skulle vara svårare att hitta än vad den visade sig vara. När jag till slut sprang på vaktmästaren ute på gården, pratade han om tätningen vid toalettstolen. Där hade jag förvisso varit och städat innan det här började, men inte kunnat tro att det hade med det att göra. Det visade sig att den var helt upptorkad efter alla år, och kunde ha börjat läcka helt av sig själv när som helst. Nu kan man väl tro att jag påskyndade processen. När vaktmästaren kom dit kände han att det till och med blåste in där. Ljudet från rören, som jag tyckte kom från väggen, kom också där nerifrån. Nu doftar det som det ska i mitt badrum igen, och det är alldeles underbart. Möjligen gjorde jag flickan som tog emot felanmälan lite orolig. Jag hade ju redan pratat med vaktmästaren, och måste bara be henne att ge honom en arbetsorder. När hon ändå ville ha alla detaljer sa jag samma sak till henne som jag hade gjort till alla andra. Att det lät som om någon hade gömt ett lik i ett av rören, och att det dessutom luktade lik i badrummet. Det jag glömde var att ungdomar inte törs lita på att någon i min ålder skämtar. Hon skrev ner exakt det jag sa. Till vaktmästaren hade hon förutom att skicka arbetsordern ringt och sagt att jag trodde det låg ett lik här. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar