torsdag 8 augusti 2019

Plötsligt händer det.

När jag har gått förbi säljare av telefonabonnemang på till exempel marknader har dom gett mig en sån där pekpenna till mobilen. Jag hade fått flera stycken och visste var dom fanns tills jag köpte ny telefon för drygt ett år sedan. I  bruksanvisningen till den nya telefonen stod det att dom rekommenderade att man använde fingrarna när man använde pekskärmen. Jag tolkade det som att det inte var så bra att peta med något annat, och så städade jag bort mina pennor. Problemet när jag använder mina prinskorvar till fingrar på skärmen är att jag inte alltid träffar rätt bokstav. Gäller det ett lösenord kan det bli kinkigt, när jag gång på gång får veta att jag har angett fel. Vid ett sånt tillfälle började jag leta efter mina pennor. Jag kunde inte tänka mig att jag hade kastat dom, men hittade dom gjorde jag inte. Igår satt jag och tittade ner i en skrivbordslåda, där jag har pennor, limstift och tejp. Plötsligt fick jag ögonen på mina mobilpennor, som låg i facket längst in. Då har jag hämtat saker i den lådan flera gånger utan att se dom. Jag har verkligen inget som helst minne av att jag har lagt dom just där. Förr eller senare dyker det mesta upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar