söndag 18 augusti 2019

Omodern?

Min morgontidning hade en artikel om olika mobilabonnemang. Jag blev smått chockad när jag läste att kontantkorten börjar spela ut sin roll. Jag har inte ens kollat priser och vad som finns när det gäller abonnemang, eftersom kontantkortet blir snudd på gratis för mig. Jag ringer väldigt lite och surfar ännu mindre. En dator med så liten skärm är inte riktigt min grej. Jag föredrar bredbildsskärmen som jag har på skrivbordet. Jag får hålla koll så att jag inte missar att tanka på kontantkortet, och blir av med mitt telefonnummer. När det kommer till musik föredrar jag Itunes och min lilla Ipod. Där blev jag också lite skakad, när jag läste att Itunes skulle försvinna. Som jag har fattat det nu kommer Windowsversionen att finnas kvar ett tag till, så jag väntar med att bekymra mig över min musikanvändning tills vidare. Samma sak med flash på Internet. Om den har jag hört och läst hur länge som helst att den är osäker och blir alltmer ovanlig. I Google Chrome har det till och med börjat komma upp ett meddelande om att den kommer att sluta stödja flash i slutet av nästa år. Det får bli lite av den dagen den sorgen med det också. Flera av spelsidorna jag besöker använder flash, och verkar inte ha några planer på att sluta med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar