söndag 11 augusti 2019

Nybro-kalaset.

Igår kväll anordnades Nybro-kalaset på torget. Jag brukar varken besöka puben på fredagarna eller Kristallen i samma byggnad när det är dans där, men det här tyckte jag kunde vara synd att missa. Nu skulle det dessutom finnas både dansgolv och öltält på samma ställe. Vädret var tveksamt i det längsta. Det var visserligen uppehåll hela eftermiddagen, men precis när dom skulle dra igång kom det en rejäl åskskur. En bekant offrade sig, så jag fick ett varv på dansgolvet för första gången på flera år. Golvet var trögt, och förutom att jag hade tappat rutinen var inte mina skor ultimata för uppgiften, så det var ingen större succé. Resten av kvällen tillbringade jag mest på området runt öltältet. Jag pratade med massor av folk, som jag inte hade träffat på evigheter. När det började närma sig slutsignal på torget fortsatte festen i Sportbaren runt hörnet. Klockan var långt över min vanliga läggdags när jag vinglade hem därifrån. Jag var glad att jag hade cyklat större delen av vägen ner till centrum. När man ska hem mitt i natten är det långt att gå till Paradiset. Idag har jag minnen av det tröga dansgolvet i benen och av volymen i öltältet i halsen. Man fick gapa ganska bra för att göra sig hörd där. Flickan jag sitter där med på kortet nedan heter Mahlin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar