tisdag 6 augusti 2019

Lurad.

Jag känner att jag skulle kunna göra en bildgåta av det här, men jag berättar direkt vad bilden nedan föreställer. Det är ett skydd jag har på balkongen, för att slippa se grannarna. Man skulle säkert kunna uttrycka det mer finkänsligt, men ungefär så ligger det till. På balkongen under talas det för övrigt i telefon halva nätterna på sommaren, så mot den grannen skulle jag snarare behöva ett bullerplank. Det som syns på kortet är skuggorna från växtligheten utanför. Att det är så mörkt hänger ihop med att det är månen som ger upphov till dom där skuggorna. Åtminstone brukade det vara så tidigare. Lyste det sådär visste jag att det var fullmåne, och att jag kunde gå ut på balkongen och beundra den. När jag nyligen kom på att det hade varit fullmåne flera veckor i rad, insåg jag att det måste vara någonting annat som lyste. Jag vet inte ens om det är en ny firma, eller en befintlig som har utökat. På andra sidan järnvägen står i alla fall numera en väldans massa bilar. Det är belysningen över den planen som lyser ända bort till min balkong. Med tanke på att det har borrats sönder bensintankar och både slagits sönder och bränts upp bilar i Nybro på sistone, verkar det väl vara en bra idé att ha så upplyst som möjligt, om man har så många.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar