onsdag 30 oktober 2019

Akuttid.

Det absolut sista som hände innan jag kröp i säng i natt var att en fyllning rasade i munnen på mig. Det var bara att ställa klockradion på pip klockan sju istället för radioväckning vid nio. Alla som vet hur morgontrött jag är, inser att jag var på dåligt humör redan efter den tidiga väckningen. Ringer man Folktandvården direkt när dom öppnar brukar det inte vara några problem att få komma akut. Det brukar vara först till kvarn som gäller. Nu var det istället en fråga om vem som hade mest ont, eftersom dom bara har tre akuttider varje dag. Jag vet fortfarande inte om det var ett nytt tänk. Möjligen har det alltid varit så, men att hon som svarade nu höll extra hårt på reglerna. Jag kände hur som helst igen upplägget ifrån vad jag har läst om vården i stort. Att äldre blir lidande, när det är dom som skriker högst som får vård först. Jag fick min tid till slut. Innan jag kom iväg lyckades jag trampa ut torkad lera från igår över hela hallgolvet. Jag måste bestämt bli bättre med att torka av skorna när jag kommer hem efter att ha varit ute i skogen. Inte förrän jag kom ner till min cykel upptäckte jag att jag hade glömt att ta på mig örhängen. Efter det blev i alla fall humöret bara bättre. Jag fick jättebra tandläkare och sköterska på Folktandvården. Så var jag på Kvantum och handlade efteråt. Där träffade jag en man, och fick trevligt sällskap hem.

2 kommentarer:

  1. Skönt att allt blev bra till sist och som vanligt ett mycket läsvärt blogginlägg :-) Sven Christer.

    SvaraRadera