lördag 12 oktober 2019

Utgifter.

Dom flesta utgifter går ju att diskutera. Jag läste om någon som ansåg att frisktandvård blev väldigt dyrt, om man aldrig behövde laga någonting. Själv ser jag det väl mer som att jag slipper langa upp flera tusen om jag måste göra en rotfyllning. Bilförsäkringen är väl inte heller direkt lönsam så länge det inte händer någonting ute i trafiken. Själv hade jag haft en bra rådgivare den gången jag kvaddade min bil. Jag hade varit på väg att gå ner till trafikförsäkring, men min bror sa att jag lika gärna kunde behålla helförsäkringen. Att det inte blev så mycket dyrare. När nu olyckan var framme fick jag bättre betalt för min dikeskörda bil, än jag hade fått om jag hade försökt sälja den före olyckan. Den dagen min gamla tvättmaskin ger upp andan, hade jag nästan funderat på att skaffa en som tillval på hyran istället. Det var en så pass liten kostnad per månad, men en kompis räknade ut hur dyr den där tvättmaskinen skulle bli i längden. Jag skulle åtminstone tvätta i den. En granne betalar på hyran för en diskmaskin, som en tidigare hyresgäst har satt in som tillval, och han använder den inte ens.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar