söndag 13 oktober 2019

Födelsedagskalas.

Igår blev det äntligen en tripp till Kåremo för att fira att tjejen på kortet fyllde år för ett par veckor sedan. Ja, hon till höger då. Jag åkte tåg och buss dit, och det blev en upplevelse i sig. Jag har blivit så bortskämd med skjuts dom senaste åren att jag nästan inte hade någon koll alls på biljettautomaterna. Enligt damen jag pratade med på stationen i Kalmar funderar dom dessutom på att göra om hela upplägget igen, så det kanske är lika bra att jag väntar med att lära mig. Bussen norrut från Kalmar var fullsatt. Jag, som för en gångs skull hade satt mig på en innerplats, lyckades till slut resa mig och baxa in en kille på sätet bredvid mig. Framkommen till rätt hållplats fick jag i alla fall ett kungligt mottagande. Välkomstkommittén bestod av min brors barnbarn och barnets mormor. Jag försågs med en öl så fort vi kom in i huset, och den fylldes på efterhand. Jag åt och drack oavbrutet hela kvällen. Det var ostbollar direkt till den där första ölen. Så serverades dom varma snittarna på bilden och till huvudrätt en god gryta. Till kaffet fick vi en tårta som var något alldeles i särklass. Jag är inte överdrivet förtjust i tårta annars, men den här var verkligen suveränt god. Den lade sig som bomull runt midjan. En mycket trevlig kväll var det, och hem fick jag skjuts ända till dörren.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar