lördag 19 oktober 2019

Det kom två brev.

När betyget från min senaste arbetsgivare landade på dörrmattan började jag fundera på om det är dom som inte vill att jag ska hitta något nytt jobb. Dom första tjugo åren satt jag visserligen på samma stol, men dom sista tio blev jag, som en kollega sa, något av en zigenare. Då hann jag jobba på flera andra avdelningar. I mitt CV har jag skrivit ”Har arbetat i produktionen i sågverk, stomtillverkning, robotspackling och avsyning av färdiga slityteskikt.” Enligt betyget jag fick hade jag enbart jobbat med sortering av slityteskikt på löpande band enligt produktspecifikation. Då var ändå tjejen som skrev ut det fackordförande innan hon blev tjänsteman. Som sån var hon runt en del i produktionen, och borde ha noterat att jag var på andra avdelningar under några år. Om inte annat borde det synas någonstans i deras datorer, kan jag tycka. Inte ens på slityteavdelningen har jag ägnat mig enbart åt det hon skrev. Förhoppningsvis tittar väl tilltänkta arbetsgivare mer på Cv:t än på betyget numera. Annars hade jag ringt och ifrågasatt det, men nu orkar jag inte. Det andra brevet från kära Kährs var desto trevligare att få. Det innehöll en specifikation på min slutlön med  tillägg för semestersättning, komputbetalning och ersättning för arbetstidsförkortning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar