fredag 4 oktober 2019

Småbus.

Jag har förstått att det röks en del otillåtna substanser nere i vår källare. Enligt grannarna ägnar sig samma individer åt att slakta cyklar där nere. Det får mig att undra om det vore säkrare att ha cykeln utomhus, men med tanke på hur många som får sina cyklar snodda, verkar inte det heller vara någon bra idé. En granne förordade att låsa fast cykeln, men om slakten äger rum nere i källaren förstår jag inte riktigt vitsen med det. Det enda dom behöver lämna kvar då är framhjulet. Resten kan dom ändå skruva loss i lugn och ro. Det jag har blivit av med i källaren så långt är två ventilgummin, en ringklocka och en hel cykel. Vid ett tillfälle ramlade en bit av låset bort när jag var ute och cyklade. Då misstänkte jag någon typ av förberedelse till brott. Nu visade en granne mig killen som brukar vara värd för mötena där nere. Med tanke på hur ung han såg ut bör jag ha blivit av med mina prylar medan han gick i småskolan, så vid dom brottstillfällena var han nog inte där. Däremot kanske han var närvarande för lite sedan. Då hade det tydligen stått både en målad och en civil polisbil här utanför. Jag missade både dom och kortet på dom, som någon tydligen hade lagt upp på nätet. Men jag har hört ryktas om båda delarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar