tisdag 1 oktober 2019

Hört på radio.

Jag hörde på radion att hemorrojder har ökat lavinartat sedan folk började ta med sig sina telefonen in på toaletten. Suttit där och läst ett eller annat har väl folk gjort i alla tider, så jag kan känna att just det här beteendet måste vara vådan av att leva ihop med någon annan. Att man måste låsa in sig i badrummet för att få leka med sin telefon ifred. En av programledarna berättade att hon brukade sitta där inne tills benen somnade, och att hon mycket riktigt hade problem med hemorrojder. Jag sitter mycket hellre på en bekväm stol i något annat rum än badrummet. Jag föredrar dessutom bredbildsskärmen till datorn framför en liten telefon. Så länge man bor ensam pillar man ju med vad man vill när man vill och hur länge man vill. Alla tre programledarna i NRJ morgon verkar vara lika förtjusta i spel som jag, och dom får mig definitivt att undra över glädjen med att leva ihop med någon. Klara säger att hon aldrig får spela, eftersom hennes man tycker att det är slöseri med tid. Grabbarna får köra nödlösningar med liten skärm och lågt ljud, fast dom egentligen vill spela på tv:n. Jag tror jag är för gammal för att anpassa mig så hårt till en annan människa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar