torsdag 10 oktober 2019

TV-reklam.

Vår vaktmästare har gjort mycket gott för mitt tv-tittande, utan att jag ens tror att det var meningen. Eftersom jag varken vill betala för att titta på tv eller passa sändningstider, var jag inställd på att få härda ut med väldigt mycket reklam, när jag skulle titta på play-kanalerna. Så sa han vid något tillfälle innan jag började med det att ibland gick det att spola förbi reklamen och ibland inte. Det har visat sig att det går alldeles ypperligt. Hade han inte nämnt det, hade jag inte ens kommit på tanken att försöka. Numera fungerar det likadant som förut för mig, fast enklare. Jag går igenom TV-bilagan på onsdagen som vanligt, men slipper programmera några inspelningar. Framför allt slipper jag pussla och leta repriser när flera kanaler har lyckats lägga det jag vill se på samma dag och tid. Sedan kollar jag det jag vill och spolar förbi reklamen som vanligt. Lite skumt är det att tv 4 play har olika utbud i Telias app och i den jag hade i tv:n sedan innan. Nu är jag hyfsat flexibel när det gäller att hitta det jag vill se, så jag använder båda i nödfall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar