onsdag 16 oktober 2019

Veckohandlat.

Mina turer till Kvantum styrs mycket av datummärkningen på mjölken jag dricker. Jag är måttligt road av att handla dagligvaror, men när den har passerat bäst före-datum med ett par, tre dagar känner jag mig tvungen. Det borde alltså gå ungefär lika lång tid mellan gångerna jag handlar, men det är svårt att tro när man ser min shoppinglista. Jag antecknar allt som tar slut där, men ibland är listan nästan tom. Igår var den däremot fulltecknad. Jag insåg dessutom inte förrän jag såg lastbilen från Arontorps kroppkakor utanför Kvantum att det var tisdag. Det innebar å ena sidan att jag fick god mat med mig hem. Tyvärr har pensionärerna rabatt samma dag som det säljs kroppkakor, så det blev extra svettigt i trängseln inne i butiken. Det värsta med att scanna varorna själv och packa ner dom efterhand är att mjölk, yoghurt och smoothies kommer sist. Dom vill jag gärna ha i botten på väskorna. Jag brukar ändå lyckas någorlunda, men igår slutade det med kaos. Jag använder dessutom en så pass liten vagn, att jag inte kom åt att packa om och packa ihop i den. Jag fick göra om alltihop framme vid kassan, som man annars gör när man betalar där. Då hade jag köpt en plastkasse när jag såg vart det barkade hän, någonting jag sällan eller aldrig gör annars. Cykelväskorna och en tygkasse brukar svälja det mesta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar