onsdag 23 oktober 2019

Längden har betydelse.

Det är 27 år sedan dom bytte stammar här och totalrenoverade min lägenhet, men jag retar mig fortfarande på badrumsskåpet dom satte upp. Det är skjutdörrar istället för såna man öppnar utåt. Det innebär dels att man aldrig kommer åt det som står mitt på hyllorna riktigt. Så blir den enda chansen att kolla hur håret ser ut bak att använda en lös nackspegel som man håller i handen. Alla som vet hur skakis jag är inser hur mycket jag ser i den. Så satte man badrumsskåpen så högt att även dom som är två meter långa skulle kunna se sig i spegeln. Jag som bara är en och en halv såg nätt och jämnt nästippen. Jag fick dom ändå att sänka mitt skåp lite, men jag ser fortfarande inte längre än till halsen. Med bröstcancer i släkten kunde det väl kännas förebyggande och bra att kunna upptäcka i spegeln om brösten började se annorlunda ut till exempel. Min grannfru på den tiden var ännu kortare än vad jag är, så tittögat på den ytterdörren sitter extremt långt ner. När dom gick runt och sålde såna kunde man bestämma själv exakt var och hur man ville ha det. Det allra bästa jag har i mitt badrum satte jag dit själv medan jag fortfarande ägde lägenheten. Det är en duschhörna. Det är så smidigt att bara dra igen dörrarna om sig, och slippa ett duschdraperi som far omkring och låter vattnet rinna vart det vill. 

2 kommentarer:

  1. Som alltid ett intelligent och välskrivet blogginlägg av dig!!

    SvaraRadera