lördag 26 oktober 2019

På nätet.

Ett mått på hur fort tiden går är att jag redan har haft Facebook i tio år. Det är inte riktigt vad jag skulle ha gissat på om inte företaget ifråga hade påmint en med jämna mellanrum. Det jag framför allt tycker har förändrats på dessa år är att jag minns det som att folk när jag gick med berättade att dom fanns på Facebook. Numera är det så vanligt att det istället är dom som inte har Facebook som påpekar att dom inte finns där. I ett klipp som någon länkade till kunde man läsa att ”Nu ska en jättemoské placeras i den småländska lantidyllen.” Orten dom syftade på var Nybro. Jag tycker väl varken att stan är speciellt lantlig eller någon idyll, men alla har förstås rätt till sin åsikt. I en artikel ur Affärsliv Gotland som jag läste på nätet, omnämndes Nybro som en av småorterna runt Kalmar. Å andra sidan beskrevs platsen där jag växte upp såhär i samma artikel: ” Norra Möckleby i Mörbylånga kommun, en liten by med knappt 200 invånare, en kyrka, en bygdegård och villabebyggelse längs Korsvägen och Sandkullevägen.” Varken Korsvägen eller Sandkullevägen existerade ens när jag var barn. Dom ingår i det som jag kallar för det nya området, som byggdes på åttiotalet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar