måndag 28 oktober 2019

Min vän fotografen.

Mannen i mitt liv går ogärna någonstans utan sin systemkamera. Han ser motiv överallt, och det kan bli lite segt att bara stå och titta på medan han plåtar. Jag kan visserligen peka ut vad jag vill ha kort på, men det blev ändå dubbelt så roligt när jag tog med mig min egen kamera. Jag har visserligen bara en liten kompaktkamera, men även om mina foton inte blir lika proffsiga som hans har jag lika kul när jag tar dom. Tyvärr var min tanke i lördags att vädret var för grått för plåtande, så då hade jag inte kameran med mig. Det ångrade jag när vi hamnade mitt ute i skogen i Svartbäcksmåla. Där fanns det häftiga naturmotiv precis överallt, så den missen gör jag inte om. Igår fångade vi kvällsljuset vid Linnéasjön. Fågeln på bilden är en häger, om jag har förstått saken rätt. Den som flyger då. Den till höger är väl någon typ av and, antar jag. Någon ornitolog blir jag aldrig. Själv hade jag knappast ens fått syn på hägern, mycket mindre känt igen den och hunnit få upp kameran. Den mer vane fotografen hann ta en hel serie med kort. Han är generös med att dela med sig, så dom foton jag inte kan eller hinner ta själv finns ändå sparade i min dator.
 

2 kommentarer:

  1. I ditt trevliga sällskap är det extra roligt att fotografera och sedan kolla på bådas bilder tillsammans :-) Sven Christer

    SvaraRadera