tisdag 29 oktober 2019

Grannar.

Eftersom jag är extremt morgontrött hinner jag ofta lyssna på NRJ morgon en stund innan jag orkar ur sängen på förmiddagen. Är jag helt medvetslös missar jag morgonfrågan, men oftast får jag höra den. Nu minns jag inte exakt hur många det var, men förvånansvärt många vet inte vad deras närmaste grannar heter. Det tog en stund innan jag insåg att jag tillhör dom. På nedre botten kan jag två namn. Det beror mest på att en kille heter Adam, jag heter Eva och vi har samma efternamn. Den andra har jag bott granne med i trettio år, för hon bodde här redan när jag flyttade hit. På mitt eget våningsplan har jag faktiskt inte en susning om vad det står på dörrarna. Det ena namnet är utländskt, och såna har jag svårt att lära mig. På den andra står ett svenskt namn, men jag minns inte vilket. Då kollade jag ändå upp killen på nätet när han flyttade hit, och jag går förbi den där dörren varenda dag. Antingen är jag inte så nyfiken som man kan tro eller också har jag bara extremt dåligt minne.

1 kommentar: