söndag 20 oktober 2019

Spelkväll.

Det har varit tunt med spelkvällarna under sommaren, eftersom ungdomarna har haft fullt upp med sitt hus. Igår var det i alla fall dags igen. Dom kom med pizza, och jag höll med öl, vin och rom & Cola. Vi körde ett par spel som visar vem och hur man är. Jag var både minst Svenne och minst vuxen i sällskapet, fast ungdomarna bara är hälften så gamla som jag. Det har uppenbarligen inte så mycket med ålder att göra. Att jag vann i både Yatzy och Alias hängde mest ihop med att tärningarna rullade min väg och att snurran landade ofta på mig. I Alias hade jag dessutom stor hjälp av att jag och mannen i mitt liv är lika verbala båda två, och att vi förstår varandra väldigt väl. Eftersom den yngre generationen har mer utrymme nu än tidigare, passade jag på att få hjälp med en vindsröjning light. Dom fick med sig lite tavlor och annat som kom från grabbens farföräldrars hem. Det blev så pass mycket så vi hjälpte dom att bära bort alltihop till deras bil, när dom gick hem. Jag orkade i vanlig ordning inte röja efter samkvämet i går kväll, och idag tog jag längre sovmorgon än vanligt. Det får bli lite plockande och en tur till förpackningsåtervinningen i eftermiddag.

7 kommentarer:

  1. Och "mannen i ditt liv" är...?

    SvaraRadera
  2. Christer heter han. Är tio år äldre än jag och bor två hus härifrån. Vad vill du veta mer?

    SvaraRadera
  3. Allt förstås! Kör han motorcykel, dricker han whisky....?

    SvaraRadera
  4. Han kör inte ens bil. Rom drack han då igår, men whisky har jag inte frågat om. Ett aber är att han inte dricker öl. Så är han från Stockholm ursprungligen, så det råder en viss språkförbistring.

    SvaraRadera
  5. Vad har han jobbat/jobbar han med?

    SvaraRadera
  6. Han ser väldigt trevlig ut!

    SvaraRadera
  7. Han är/var en vanlig knegare som jag. Han har till och med jobbat på Samhall, för att inte bli utförsäkrad. Eller muppverkstan, som han kallar det själv. Han pratar lika mycket som jag, så han är väldigt trevlig om du frågar mig.

    SvaraRadera