fredag 11 oktober 2019

Ålder på mig och annat.



Klippet ovan torde en gång för alla bevisa att jag är i sextioårsåldern. Det var texten jag fick upp när jag sökte på mitt eget telefonnummer, och står det på nätet borde det väl vara sant. Om ett och ett halvt år har jag till och med fyllt sextio, så efter det är det ingen tvekan. Ännu så länge kan jag väl komma mig för att hävda att jag är femtio plus, även om det blir väldigt många plus. Texten nedan hittade jag på min förpackning med Yoggi, även om bilden från nätet föreställer en mjölkförpackning. Den visade sig finnas på alla Arlas produkter, men på mjölken är det så smått att jag hade missat det. Jag tycker hur som helst att det är väldigt smart att skriva ”ofta bra efter”, så man tänker sig för en extra gång, innan man häller ut allting samma dag som datumet går ut. Själv är jag lite dålig på att lukta, titta och smaka. Jag kör tre dagar extra rakt av, för att slippa cykla till affären flera gånger i veckan. Just minimjölken, som jag dricker, är annars inga problem att känna när den är för gammal. Den både luktar och smakar riktigt vidrigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar