torsdag 24 oktober 2019

Utgått ur sortimentet.

När jag hittar någonting jag gillar, och vet att jag kommer att behöva det igen, är jag noga med att anteckna var jag har köpt det. Det är förstås bra att jag har insett att mitt minne inte är tillräckligt långt för sånt, men ibland hjälper det inte. Jag har till exempel sockar på mig hemma, som är både tjocka för att värma mina kalla fötter och har halkskydd eftersom mina golv verkar vara extremt hala. Dom hade jag köpt från Homeshop, men när jag behövde nya upptäckte jag att företaget lades ner för mer än ett år sedan. I en presentaffär som öppnade här i Nybro hittade jag en typ av doftljus som jag verkligen älskade. Den butiken försvann igen, och jag fick skicka efter mina ljus på nätet istället. Flera andra varianter av samma ljus finns kvar, men för något år sedan försvann just det jag vill ha. Nu struntar jag i hur det doftar här hemma. Till ljuslyktan på balkongen har jag länge använt kupéljus. Dom säljs på Kvantum, men bara till jul, så på höstkanten har jag bunkrat upp rejält. Det enda som inte är så bra med dom är priset, så nu tänkte jag gå tillbaka till dom jag brukade köpa på ÖoB. Dom var precis som kupéljusen lite smalare, så att det inte bara brändes ett hål rakt ner i ljuset, som det gärna gör på tjockare blockljus när det är kallt ute. Framför allt kostade dom bara tio kronor styck. Gissa vilka ljus som hade försvunnit ur sortimentet! Länge sedan var det också enligt killen som jobbar där och verkar ha järnkoll på vad som finns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar