söndag 11 december 2022

Blogg 11/12 2022.

 Min älskade särbo stör sig mycket på trafikljuden här. Själv tänker jag oftast inte ens på dom längre. Jag sover till och med för öppet fönster ibland, när det är som varmast på sommaren. Det brukar gå bra så länge det inte kommer någon motorcykel. Dom låter som om dom körde tvärs över min säng. Dessutom verkar det ha varit värre, när jag flyttade hit. Som jag minns det tog dom bort skarvarna på järnvägen och efter det dunkade tågen betydligt mindre. Norra vägen bytte dom beläggning på för sju år sedan. Själva arbetet förde ett jäkla liv och på den tiden försökte jag sova på dagarna, medan dom jobbade. Å andra sidan bör det ha blivit desto tystare efteråt, eftersom man lade på en beläggning med mera gummi i. Då kunde man använda mindre stenar och på så vis minskade bullret från bilarna. Ryktet säger att en av mina grannar har flyttat in sängen i vardagsrummet, för att slippa höra bilarna. Själv tror jag mera att det hänger ihop med att han behöver sovrummet till sin tågbana. I vardagsrummet hörs dessutom ljudet från järnvägen desto bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar