lördag 31 december 2022

Blogg 31/12 2022.

 Eftersom jag bor i en hyfsat liten håla handlar jag mycket av det jag behöver på Internet. Under dom mer än tjugo år som jag har haft dator har jag gjort affärer på så många olika webbsidor att jag omöjligt kan komma ihåg vilka. Däremot har jag antecknat dom, så jag vet vilka jag har konto hos och vilket lösenord jag har på respektive sida. När vi bytte Internetleverantör tänkte jag aldrig på att det hade varit smart att gå in på alla dom sidorna och ändra min mailadress. Problemet där jag eventuellt har missat att anteckna lösenordet är att om jag vill byta till ett nytt så skickas det till mailen. Och post till den adressen når mig alltså inte. Senast jag fick problem hade jag lösenordet kvar, men hade lite otur när jag tänkte. Det slog mig aldrig att jag bara kunde ändra adress, utan jag skapade ett helt nytt konto. När jag kom till betalningen fungerade inte den, eftersom min postadress var registrerad på en annan användare. Då kom jag på tanken att byta mailadress till det gamla kontot. Det fungerade inte heller, eftersom jag hade använt den adressen till det nya. Till slut löste jag det genom att ta till min Gmail-adress.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar