tisdag 6 december 2022

Blogg 6/12 2022.

 Särbon och jag har förärats en otroligt tjusig och läcker adventskalender i år. Den innehåller handgjorda chokladpraliner och höjer advent till en helt ny nivå. Däremot vågade jag inte återanvända ett skämtsamt citat som dök upp på Facebook. Det löd: ”Enligt chokladkalendern jag köpte igår är det redan julafton.” Jag tänkte att om jag skriver så kanske givarna tror att vi verkligen har satt i oss all chokladen på en gång. I verkligheten är vi mycket noga med att öppna en lucka varje dag. Så har vi hittat tillverkarens hemsida, där man kan se dag för dag vilken smak det är man stoppar i munnen. På tal om skämtet, så brukar jag använda en variant på det, när jag berättar om något som hände mig när jag var yngre. Jag tände ett datumljus medan jag åt frukost och när jag kom hem från jobbet på eftermiddagen var det redan jul. Jag hade alltså glömt att släcka det innan jag gick, så det brann ner under dagen. Som väl var stod det i en glasljusstake som inte kunde ta eld, så det hade bara slocknat. Annars kunde det ha gått riktigt illa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar