fredag 9 december 2022

Blogg 9/12 2022.

 När Storgatan öppnades för trafik för några år sedan, tog jag för givet att enkelriktningen enbart gällde bilarna. Att man fick gå och cykla åt vilket håll man ville såg jag som en självklarhet. Jag gjorde det nästan till en sport att cykla mot trafiken, för att inte göra det alltför enkelt för dom som använde gatan som genväg. Man får väl vara glad att ingen ansträngde sig för att sätta dit mig. I ett blogginlägg från 2016 läser jag att jag hade sett poliser på stan. Bara en sån sak är lite av en happening i lilla Nybro. Problemet var att jag inte hade tänkt på att fråga dom om det där med körriktningen. Jag tänkte kolla upp skyltarna vid infarten, men antingen glömde jag det igen eller också förstod jag inte informationen på dom. Nu hade i alla fall en bekant blivit tillsagd, när han cyklade åt fel håll. Själv försöker jag undvika Storgatan på hemvägen, men alternativen är backiga och jobbiga. Man kan undra varför man hellre underlättar för bilisterna än för oss cyklister. Dom har åtminstone en motor till hjälp när det går uppför.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar