söndag 18 december 2022

Blogg 18/12 2022.

 När jag flyttade hit för mer än trettio år sedan användes den lilla ytan här utanför som parkering för cyklar och motorcyklar enligt bild. Hur dom som måste upp hit med bil bar sig åt vete sjutton. Dom kan knappast ha fått plats att vända i alla fall. Jag minns förresten en liten tjej som skrapade sin bil mot husväggen. Det slår mig nu att det ändå måste ha varit bättre med plats på den tiden. När man bytte stammar och renoverade hela husen ett par år senare, byggde man trapphus utanför fasaden, för att få plats med hissar här inne. Det kan säkert ha varit i samband med det som plätten här utanför utnämndes till vändplats. Det har kommit upp en skylt om parkering förbjuden och jag har sett min gamla grannfru skriva lappar till dom som ändå envisas med att ställa sina bilar där. Dom har inte direkt blivit färre sedan parkeringsplatsen här utanför blev betalplatser för hyresgästerna. Det är inte många som orkar gå hundra meter från bilen, så ibland står här bilar hela nätterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar