måndag 5 december 2022

Blogg 5/12 2022.

 Att vänta paket som ska levereras med Early Bird gör mig smått nervös, eftersom dom lämnas ute i trapphuset. Numera är visserligen ytterporten låst, men jag vill ändå hämta in mina prylar så snart som möjligt. Det blir en extra koll utanför dörren, så fort jag kommer ur sängen på morgonen. Senast det skulle komma ett från Apotea, fanns det ingenting ute i trapphuset, men när jag drog igång datorn hävdade ett mail att mitt paket var levererat. Snacka om ångest. Det enda scenario jag kunde tänka mig var att särbon hade haft vägarna förbi och räddat det åt mig. Jag åkte i alla fall ner till gatuplanet och kollade postboxen och där låg mitt paket. Tanken att det var så litet så det fick plats där, hade knappast ens slagit mig. Det var visserligen många olika varor i det, men ingen av dom var speciellt stor. Så hade dom lyckats packa väldigt effektivt. Ibland är det mest bara en massa luft som fyller upp en stor kartong. Ett paket som skickades med Schenker nådde Nybro på ett par dagar. Här tog det sedan tvärstopp någonstans, så det tog nästan lika lång tid från deras depå i Nybro till utlämningsstället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar