lördag 17 december 2022

Blogg 17/12 2022.

 Jag är extremt dålig på att använda glasögon hela tiden, vilket antagligen vore det smidigaste, när man har svårt att läsa smått utan. När jag till slut började använda dom på jobbet var det mest för att se att lösa korsord på rasterna. På köpet blev förmodligen min sortering av prickar och hål i träet bättre. På Kvantum började jag inte använda dom förrän självscanningen kom. Innan dess brukade jag hoppa på någon som hade glasögon, om jag behövde hjälp med att läsa någonting smått. Den lilla skärmen ser jag definitivt inte att läsa på utan och då blir det onödigt spännande att handla. Man hör att det piper i läsaren, men kan inte kolla varför. Här hemma använder jag olika glasögon vid datorn och när jag sitter vid tv:n och broderar. Det kan bli lite förvirrat om jag glömmer att byta. Vid datorn håller jag på att bryta nacken om jag har fel glasögon. Vid tv:n går det bättre, även om det har hänt att jag har undrat om glasen är smutsiga. Fast jag borde veta efter alla gånger som det har hänt vad felet är, upptäcker jag sällan förrän jag ska ta av mig dom att jag har fel par på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar