onsdag 21 december 2022

Blogg 21/12 2022.

 För trettiofem år sedan köpte jag två tjusiga golvlampor till vardagsrummet. Den ena använder jag för att se att brodera och den andra har kommit väl till pass när någon till exempel har velat titta i ett fotoalbum eller liknande. Dom var i trä och efter alla dessa år sprack en av hållarna sönder. Det var knappast något som gick att laga, så jag gav mig ut för att hitta en ny lampa. Eller en begagnad då, för jag traskade bort till RIA. Väl på plats insåg jag att jag inte hade några glasögon med mig och därför inte kunde läsa några prislappar. När jag fick hjälp med det, visade det sig att dom golvlampor som fanns var nästan löjligt billiga. Jag hade troligen impulsköpt någon av dom, om dom inte hade varit så hiskeligt tunga. Å ena sidan kändes det bra att dom var så rejäla, men jag hade knappast klarat av att bära hem någon av dom. Jag passade på att besöka en annan second hand-butik på hemvägen, men det blev ingen affär där heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar