torsdag 8 december 2022

Blogg 8/12 2022.

 Apropå mer eller mindre kända människor som man får veta ännu mer om när dom har gått bort, så hörde jag om Jerry Williams (Erik Fernström) att han hade fått hiskeligt ont i nacken. Det var cancern som hade spridit sig dit, efter att han initialt hade haft ont i ryggen. Min nacke fick jag godkänd som arbetsskada redan på åttiotalet, så hade det varit cancer borde jag ha varit död och begraven vid det här laget. Snarare är det väl olika typer av industriarbeten som har satt sig där. Jag både började och slutade min karriär vid löpande band. På sjuttiotalet stoppade jag chokladpraliner i askar och tills för fyra år sedan sorterade jag träbitar som skulle bli golv. Pralinerna läggs numera på plats av en maskin. Hur det är med träbitarna har jag ingen koll på, men det skulle inte förvåna mig om dom fortfarande sorteras för hand. Åtminstone en del av dom. Min produktionschef slog vad med mig om att allting skulle gå maskinellt innan jag gick i pension, men där fick han fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar