fredag 30 december 2022

Blogg 30/12 2022.

 När jag flyttade till Nybro för många år sedan bodde det en äldre kvinna som hette Sara i mitt hus. Vi blev evakuerade under tiden man gjorde ett stambyte, eftersom man passade på att renovera resten av huset samtidigt. Lite stökigt blev det med alla prylar som skulle magasineras och sedan flyttas tillbaka, när allt var klart. Jag fick vänta länge på dom som skulle flytta tillbaka mig, eftersom dom enbart hade tagit det som stod undanställt från mitt förråd. Som väl var hade något snille tyckt att det borde vara mer än så, så dom hämtade mig och mina möbler till slut. För Sara försvann en handdammsugare i flyttkaoset. Hon berättade att hon hade köpt den när hennes gubbe började bli till åren och smulade omkring sig när han åt. När jag köpte min var tanken att slippa dra fram den stora dammsugaren varje gång det hade blåst in barr och löv på balkongen. Till just det fungerade den inget vidare. Jag frågar mig ändå ofta hur jag klarade mig utan den i så många år, för till nästan allting annat är den perfekt. Nyligen använde jag den till och med som Sara använde sin. Jag åt knäckebröd med en riktig duk på köksbordet. Enda sättet att få upp smulorna från den var med handdammsugaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar