tisdag 13 december 2022

Blogg 13/12 2022.

 Meteorolog verkar inte vara det enklaste yrket i världen. På en vecka kan SMHI på sin webbsida först vara bombsäkra på att det ska ösregna en viss dag, sedan att det ska vara uppehåll för att till slut vara lika övertygade om att det ska bli regn igen. Jag har aldrig brytt mig om att jämföra dom olika vädersajterna, utan håller mig till den. Det beror mest på att jag tycker att den är mest lättläst. I alla fall för mig, som håller mig till kartbilden och tiodygnsprognosen. Annars har min älskade särbo, som är legitimerad väderlekare, förklarat för mig att meteorologens kommentar är mera adekvat, men den orkar jag aldrig läsa. Kartan som visar radar med blixt brukar i alla fall rädda mig undan dom värsta skurarna. Syns det inga regnmoln där så borde det inte finnas någonting som kan drösa ner i huvudet på mig. På min blogg har jag faktiskt en länk till vackertväder.se, men det beror mest på att deras widget är snyggare. Betydligt mer dramatiska bilder levererar den också än SMHI:s mellanmjölksbetonade dito. Kolla bara bilden nedan. Den är ett montage av hur olika dom båda sidorna visade att vädret skulle bli på en och samma dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar