söndag 25 december 2022

Blogg 25/12 2022.

 Julafton firades mycket traditionellt, fast det bara var min älskade särbo och jag. Julbordet avåt vi redan till lunch. På kvällen blev det julgröt. Vi hade visserligen inget hemlagat godis, som det vi bjöds på i Kåremo för en dryg vecka sedan. Här fanns desto mera choklad, eftersom vi hade fått ett par chokladaskar i gemensam julklapp. Jag fick dessutom ett senilsnöre till glasögonen, eftersom min vanligaste fråga numera verkar vara var jag har lagt dom. Av min själs älskade fick jag härliga myssockar med halkskydd. Jag är alltid kall om fötterna och mina golv känns extremt hala. Så fick jag nya kökshanddukar. Jag har lyckats sticka hål i varenda en av dom gamla, när jag har torkat knivar. Den allra finaste julklappen var ett gäng hemkörningar av mat från Kvantum. Det är verkligen ljuvligt att slippa cykla hem därifrån med fullastad cykel i kyla och halka nu på vintern. Min älskade är minst lika frusen som jag, så han fick tröjor. Det går åt, när han klär sig i lager på lager. Så hade jag gjort en almanacka med mina naturbilder och en med kort på oss båda från året som gick till honom.

4 kommentarer:

  1. En julafton i värmens tecken! Ett varmt välkomnande, varm julmat, varma tröjor och ett varmt hjärta från min sambo, som ordnat till denna fina dag! Varma julkramar! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett varmt tack för att du precis uppgraderade mig till sambo! ❤️❤️❤️

      Radera
    2. Men - ska ni flytta ihop? Grattis!

      Radera
    3. Vi bor nog bra som vi gör. Delade sovrum med hundra meter emellan. ❤️❤️❤️

      Radera