onsdag 14 december 2022

Blogg 14/12 2022.

 När jag någon gång lyckas extra bra med någonting är mitt favorituttryck: ”Fy fan vad jag är bra. Har ni tänkt på det?” Det gällde framför allt medan jag jobbade på golvfabriken. Där fanns alltid problem att lösa och jag var mycket nöjd med mig själv när jag lyckades. Jag väntade mig inte direkt något svar på det där uttalandet. Den gången det hände glömmer jag därför aldrig. Det var en kille som sa: ”Ja, vet du Eva, det har jag tänkt på ofta.” Det är många år sedan vi jobbade tillsammans, men jag minns det där när jag någon gång ser honom på stan.
Sedan jag bytte tillbaka till datorstolen som stod på vinden, har jag funderat mycket på vad jag egentligen hade emot den för några år sedan. Den är både snyggare och bekvämare än den jag använde i mellantiden. Man får väl vara glad att det bara gällde en stol. Jag inbillar mig att det kan vara samma sak för dom som skiljer sig och sedan hittar tillbaka till varandra. Man får väl hoppas att dom inte genast efter en återförening kommer på exakt vad det var dom hade emot sin partner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar