söndag 4 december 2022

Blogg 4/12 2022.

 Jag har precis insett att jag inte glömmer mina misstag i första taget. Mina julgardiner i köket är två längder med Jenny Nyströms tomtar. Jag hade precis berättat för särbon om hur jag hängde den ena upp och ner ett år. När jag fick upp händelsen som ett minne på Facebook, visade det sig att det var elva år sedan. Längderna är både långa och tunga, så jag var inte speciellt glad över att få börja om från början, när jag äntligen hade fått upp dom. Man kan fundera över tanken med att sätta kanaler för gardinstänger i båda ändarna på gardiner med ett sånt motiv. Det är väl knappast någon som vill ha tomtar som hänger med huvudet neråt. I och för sig har jag en kökshandduk med katter, som har hängare i båda kortändarna. Alla katterna är vända åt samma håll, så det känns också som lite överkurs. Tacka vet jag julhandduken med tomtar på. Den har bara en hängare och den sitter dessutom i hörnan på handduken. Den kom jag för övrigt på att jag hade missat att plocka fram redan vid månadsskiftet. Vissa år har det dröjt betydligt längre, eftersom den ligger bland dom andra handdukarna och inte bland julsakerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar