fredag 16 december 2022

Blogg 16/12 2022.

 Igår blev älsklingen och jag bjudna på ett underbart julfirande hos min bror och hans fru. Vi åkte buss dit, vilket tog ett par timmar från dörr till dörr, fast det bara var tio minuters byte i Kalmar. När vi lämnade Nybro kom det bara några få snöflingor. Vid hållplatsen i Kåremo landade vi i ett hyfsat tjockt lager med snö och det snöade ordentligt när vi traskade upp till deras hus. Där fick vi först varm glögg med mandlar, russin, pepparkakor och någon kaka med saffran. Så bjöds vi på ett överdådigt julbord, som jag personligen sköljde ner med öl och snapsar. Kvällen avslutades med kaffe/te och lussekatter. Det blev många timmar av trevlig samvaro, mycket prat och många skratt. När vi skulle åka hem hade det visserligen slutat snöa, men i gengäld hade temperaturen krupit långt under nollan. Vårt värdpar skjutsade hem oss till Nybro, så vi slapp ge oss ut i mörker och kyla och jaga bussar. Istället blev det en varm och mysig åktur, som gick på mindre än halva tiden mot resan dit.

2 kommentarer:

  1. En trevlig dag i trevligt sällskap! Med minst lika gott julbord som något annat! Men framför allt i de tre personers välkomnande sällskap, som jag delade denna kylslagna dag med. Fylld av generositet och värme! Tack Till min älskade särbo Eva, hennes bror Ove och hans fru Susanne! :-)

    SvaraRadera