tisdag 27 december 2022

Blogg 27/12 2022.

 Jag är uppenbarligen långt ifrån ensam om att snarka, när jag sover. Jag sätter sedan många år tillbaka ett plåster över näsan för att vidga andningsvägarna. Jag gör det visserligen mest för att lindra nästäppan, men dom kallas i alla fall för snarkplåster. I reklamen kan man läsa: ”Plåstret vidgar näsvingarna och kan därmed lindra täppta näsor vid förkylning och allergi. Kan även minska och förhindra snarkningar.” Orsa kompani lovar ingenting bestämt. Att döma av hur ofta dom är tillfälligt slutsålda på nätapoteken, så är det många som använder dom. Jag skiftar lite mellan vilket av apoteken jag handlar på. Dels beroende på vad jag ska ha, men ibland väljer jag beroende på att en viss vara är billigare eller att den bara finns hemma på det ena apoteket. Häromsistens var det så med dessa snarkplåster. Apotek Hjärtat väntade på att få hem dom, men på Apotea fanns dom att köpa. Tills man kom till kassan då. Där visade det sig att dom hade valt att se bristen som en fördröjning av leveransen. Man fick helt enkelt vänta på sitt paket några dagar extra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar