torsdag 29 december 2022

Blogg 29/12 2022.

 Ingen kan säga annat än att min bror och jag är flexibla med vårt julfirande. I år var jag och särbon hemma hos honom och hans fru och åt julmat redan den femtonde december. Bland mina minnen på Facebook noterade jag att jag var där och firade jul på annandagen för fyra år sedan. Att julafton infaller på exakt rätt datum känns inte helt livsviktigt.
Ibland känns det som om sånt som har med Internet att göra får mig att hamna i någon typ av moment 22. Som häromdagen när jag tröttnade på reklammailen från ett företag. Jag klickade på länken där man kunde avanmäla sig från deras reklamutskick. Svaret jag fick när jag försökte, var att jag aldrig hade anmält mig med den mailadressen och alltså inte behövde avanmäla mig. Varför i helsike skickar dom sin reklam då?
Jag fick ett SMS om ännu ett paket som skulle levereras av DHL. Jag bokade hemleverans och hoppades att dom hade mitt telefonnummer, så dom kunde avisera sin ankomst. Jag tyckte att avsändaren borde ha varit skyldig att uppge det. Först en halvtimme senare slog det mig att dom måste ha haft mitt nummer för att kunna skicka det där messet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar