onsdag 28 december 2022

Blogg 28/12 2022.

 Elektriska prylar känns ändå lite tveksamt att köpa begagnade, så till slut handlade jag en ny golvlampa i en nätbutik. Den skulle forslas från Växjö till Nybro, en sträcka på knappt sju mil fågelvägen. Bilvägen blir det en mil till, men jag trodde ändå aldrig att det kunde ta så lång tid som det gjorde för DHL. Efter ett dygn hade paketet rört sig från Växjö till Växjö. Ett dygn senare var det framme i Oskarshamn. Vem hade ens trott att Oskarshamn låg på vägen mellan Växjö och Nybro? Jag hittade ingenstans där man kunde se mer exakt var paketet befann sig, så till slut ringde jag deras kundservice. Det var ett evigt knappande med olika nummerval, innan jag till slut fick tala med en levande människa. Som jag fattade henne var mitt paket framme i Nybro och jag borde få en avisering inom någon timme. Det fick jag inte. Jag väntade länge med att uträtta några andra ärenden. När jag fortfarande inte hade hört något gick jag på hemvägen för säkerhets skull in på utlämningsstället och frågade. En mycket serviceinriktad kille lyckades leta fram mitt paket, fast det inte alls såg ut som jag beskrev det. Enligt säljaren skulle det ha varit en och en halv meter långt, men i verkligheten var lampan nermonterad till ett behändigare format.

2 kommentarer:

  1. Har ni hört historien om "Haren och Sköldpaddan"? Dom skulle tävla i att snabbast ta sig mellan två platser. Vem vann? :-)

    SvaraRadera