fredag 23 december 2022

Blogg 23/12 2022.

 Min bror och hans fru hade en finess på sin diskmaskin som jag omedelbart blev förälskad i. Det var en korg högst upp med små fack som man lade besticken i. Själv har jag fortfarande bara en korg att ställa mina i. Den enda förbättringen i den nya maskinen är att korgen har ett lock med små hål, så att inte besticken ligger ihop. Jag beundrade min svägerska sist vi sågs, medan hon plockade in besticken i sin maskin. Häromdagen fick jag upp ett klipp från tv4 på Facebook. Det handlade om hur man ska packa en diskmaskin. Det var tydligen ett vanligt missförstånd att besticken skulle ligga som vi tyckte. På ett lite annorlunda sätt kom maskinen åt att skölja dom bättre. För egen del fick jag en aha-upplevelse när det gällde mina plastburkar. Jag hade läst mig till att dom skulle placeras i den övre korgen, men inte förstått orsaken. Det berodde tydligen på att värmeelementet satt längst ner och att man ville skydda plasten från värmen. Locken till dom där burkarna har jag ställt bland tallrikarna i nedre korgen, men nu har jag försökt flytta upp dom också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar