lördag 24 december 2022

Blogg 24/12 2022.

 Den av Nybros second hand-butiker som jag har närmast till är en upplevelse i sig. Det är en jättelik lokal, där man verkar ha öst in precis allting utan urskiljning. Där finns allt från små saltströare till stora bokhyllor. En bil står också parkerad där inne, men det är oklart om den är till salu. Jag har aldrig sett någon annan än innehavaren där. Han verkar tycka att det är övermäktigt att städa bland all bråte, så det är knappast lika välputsat där som i RIA:s butik. Nu på vintern misstänker jag dessutom att lokalen är för stor för att värma upp. När jag besökte den i veckan var det snudd på lika kallt där som utomhus och innehavaren hade ytterkläder på sig. Jag blev nästan rädd, när någon började sjunga ”Seven lonely days” för full hals, så fort jag kom innanför dörren. När samma sak hände när jag gick ut igen insåg jag att det var motsvarigheten till en dörrpingla. Den fyllde säkert sin funktion. Även om han var ensam där, kunde han knappast missa om det kom någon kund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar