torsdag 22 december 2022

Blogg 22/12 2022.

 ”Fotbollsfrun” Malin Wollin kallar sig så, eftersom hon har ett gäng barn tillsammans med fotbollsspelaren Joachim Lanz. Hon har skrivit böcker och för några år sedan följde jag hennes blogg. När hon skrev något om näthat och att vi borde vara mera generösa med nätkärlek, passade jag på att ge henne lite av den varan via Messenger. Efter flera månader svarade hon. Då hade hon hittat sjuttio meddelanden som hon helt hade missat. Man märker nämligen inte om det kommer vad som kallas en meddelandeförfrågan från någon man inte är Facebookvän med. Man får försöka komma ihåg att kolla det där själv. Åtminstone var det så jag trodde upplägget såg ut, tills det plingade till i min telefon häromkvällen. Det var visserligen just ett pling och inte min vanliga signal för Messenger, men det visade sig ändå vara en bekant som hade skickat ett julkort. Det tog några sekunder innan jag fattade det. Först fick jag fråga telefonen varför den lät. När jag kollade Messenger såg jag sedan inte kortet direkt, eftersom det låg bland meddelandeförfrågningarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar