onsdag 7 december 2022

Blogg 7/12 2022.

 Att det skrivs så mycket om kändisars sjukdomar numera är verkligen inte bra för en hypokondriker som mig. Senast var det om Patrik Ekwalls fru jag läste. Han hävdade att hon bara hade haft lite ont i sidan, innan läkarna upptäckte att cancern hade spritt sig. Är det någonstans jag ofta har ont så är det just i sidan. Jag vill förstås gärna tro att det kommer från höften eller någonting annat hyfsat ofarligt, men man vet ju aldrig. Jag hade en läkare på vårdcentralen en gång i tiden som kallade det för smärtsensationer. Det tyckte jag lät lagom icke dödligt. Han var för övrigt över sjuttio redan då, så det är osäkert om han finns med oss längre. Jag minns inte hans efternamn, så jag kan inte kontrollera den saken. Det var alltså på den tiden när farbror doktorn verkligen var en farbror. Sedan dess har läkarna bara blivit yngre och jag äldre. Ett av dom bättre påfunden i modern tid är att man inte får receptet på ett papper i handen längre. Fast för min personliga del innebar det vid ett tillfälle att jag missade att jag hade fått medicin utskriven helt och hållet. Det fick jag veta vid återbesöket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar