fredag 2 december 2022

Blogg 2/12 2022.

 Min cykel för en ibland nästan onödigt spännande tillvaro. Sedan jag började förvara den på balkongen på tredje våningen blir den visserligen inte utsatt för några attentatsförsök, men vägen därifrån och tillbaka igen kan vara nog så spännande. Det är trångt både i hissen och på balkongen och bökigt med dörrarna man måste ta sig igenom. Jag slår i och skrapar sönder både här och där. Nyligen brakade den dessutom fullastad med varor i asfalten utanför Kvantum. Möjligen kan det ha varit då som reflexen i bakhjulet sprack. Lite senare ramlade den nämligen bort i två delar, utan att någon ens hade rört den. Det slog mig inte förrän då att den som hade suttit i framhjulet förmodligen hade gått samma öde till mötes redan tidigare, för där fanns inte heller någon. Jag är sällan ute och cyklar när det är mörkt numera, men nya reflexer var så billiga, så jag investerade i ett par. Som väl var överlät jag monteringen av dom till min älskade särbo. Det visade sig att man skulle föra in dom mellan ekrarna tills dom fastnade där avståndet var mindre. Han hade tydligen utfört manövern tidigare, men jag tvivlar på att jag någonsin hade förstått hur det skulle gå till.

2 kommentarer: